Στείλτε το άρθρο σας στο elmepellas@yahoo.gr

Δεν θα αναρτώνται ανώνυμα και υβριστικά σχόλια

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

ΔΑΚΕ - Θέσεις για το 17ο Συνέδριο της Ο.Λ.Μ.Ε.


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
·         Άμεσο ξεπάγωμα του μισθού μας. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
·      Άμεση επανακατάταξη σε μισθούς και κλιμάκια για τους συναδέλφους που καθηλώθηκαν λόγω του 4024/11
·         Να αναγνωρίσει η κυβέρνηση το δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο για χορήγηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος Αδείας όπως ισχύει στον Ιδιωτικό Τομέα. Το χορηγούμενο ποσό να φτάσει σταδιακά και σε βάθος χρόνου στο επίπεδο της προ Μνημονίου εποχής.
·         Να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα (Πανελλαδικές Εξετάσεις, Υπερωρίες, Π.Δ.Σ κ.α.)


ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ
·         Κανένας εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης κατηγορίας συναδέλφων να μην βρεθεί εκτός των δομών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
·         Να μην εφαρμοστεί η κινητικότητα που θεσπίζει η νέα κυβέρνηση και έχει το δικαίωμα να τους μεταφέρει σε άλλους τομείς του Δημοσίου.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
   Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι προχωρά στην κατάργηση της αξιολόγησης. Ψεύδεται συνειδητά. Η αξιολόγηση υφίσταται διότι:
·         Δεν καταργείται ο νόμος 4024/11, ο οποίος συνδέει το μισθό με το βαθμό και περιλαμβάνει απαράδεκτες ποσοστώσεις στη μισθολογική εξέλιξη. Η κατάργηση του Π.Δ 152 για την αξιολόγηση σε συνδυασμό με τη  διατήρηση του νόμου 4024/11 δημιουργούν το κατάλληλο πλέγμα για τη μόνιμη μισθολογική μας καθήλωση.
·         Δεν καταργείται ο νόμος για τη δημιουργία της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  (Νόμος,  4142/2013) η οποία εξακολουθεί να μεταξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και να εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισης τους (άρθρο 1, παρ.1.δ).
·         Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας μίλησε για αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου χωρίς να αναφέρει τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά.
·         Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Βαρουφάκης στο γνωστό e-mail προς τους δανειστές, αποδέχτηκε τη σύνδεση του μισθού των Δημοσίων Υπαλλήλων με την αποδοτικότητα.

   Η ΔΑΚΕ Δ.Ε πιστεύει σε μία αξιολόγηση απαλλαγμένη από μισθολογικές και άλλες κυρώσεις, η οποία θα έχει πρώτιστο στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.


ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
·         Δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, η οποία θα αναλάβει την επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών σε εύλογο χρονικό διάστημα.
·         Απαλλαγή των επιμορφούμενων καθηγητών από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Επειδή η συγκυρία είναι δύσκολη μπορούν να αξιοποιηθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία είναι ικανοποιητικά για το συγκεκριμένο τομέα.

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
·         Αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση ισότιμη της Γενικής.
·         Τα ΕΠΑΛ δίνουν απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου καθώς και πτυχίο. Να θεσπιστούν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους όλων των ειδικοτήτων.
·         Όλες οι τεχνικές σχολές που ανήκουν στα άλλα Υπουργεία να περάσουν στη αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.
·         Δημιουργείται τέταρτο έτος μαθητείας – πρακτικής άσκησης. Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στο έτος αυτό θα είναι μόνο ειδικότητας.
·         Οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου που επιθυμούν να γράφονται στη δεύτερη τάξη των ΕΠΑΛ. Οι μαθητές αυτής της κατηγορίας απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και μεταφέρουν τους βαθμούς που είχαν στα αντίστοιχα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.
·         Οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ εφόσον πάρουν σχετική κατεύθυνση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Σε διαφορετική περίπτωση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις και να καταλάβουν θέση σε ΤΕΙ της ειδικότητας τους.


ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
·         Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη. 
·         Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).
·         Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.
·         Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.

   Εφόσον η κυβέρνηση προχωρά στη θεσμοθέτηση ενός νέου μεταβατικού πλαισίου για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, θα πρέπει τουλάχιστον:
·         Η κρίση του συλλόγου να είναι διαπιστωτική ως προς την ικανότητα άσκησης καθηκόντων της θέσης ευθύνης. Ο σύλλογος αποφασίζει χωριστά για κάθε υποψηφιότητα.
·         Η κατάταξη όσων έχουν προεπιλεγεί να γίνεται αποκλειστικά από τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.
·         Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους φιλοδοξούν να ασκήσουν Διευθυντικά καθήκοντα, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης
  

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
·         Να προχωρήσει η κυβέρνηση σε κάλυψη όλων των κενών θέσεων με μόνιμους διορισμούς.
·         Να εφαρμοστεί μικτό σύστημα διορισμού (60% επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και 40% προϋπηρεσία).
·         Να διοριστούν οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και όσοι εντάσσονται στις κατηγορίες των 30μηνου και 24μηνου.
·         Στις ειδικότητες που δεν υπάρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ οι διορισμοί να γίνουν με βάση την προϋπηρεσία. Τον έλεγχο νομιμότητας της προϋπηρεσίας να τον αναλάβει το ΑΣΕΠ.
·         Να αναγνωριστεί όλη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών έως τον Ιούνιο του 2015.


ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ
Να καταργηθούν οι διατάξεις που παρεμποδίζουν τον εκπαιδευτικό  στην άσκηση των συνταξιοδοτικών του δικαιωμάτων και τον εξαιρούν αρνητικά από τους υπολοίπους Δημοσίους υπαλλήλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας....