Στείλτε το άρθρο σας στο elmepellas@yahoo.gr

Δεν θα αναρτώνται ανώνυμα και υβριστικά σχόλια

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ: ΑΡΧΙΣΕ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Το άρθρο 82, στο νέο Πολυνομοσχέδιο αποτελεί θανάσιμο πλήγμα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε), τα σχολεία, τις μαθήτριες και τους μαθητές της:
                        
·       καταργεί 52 κλάδους ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.), Ιταλικών και Ισπανικών.
·       Το 33% του μαθητικού πληθυσμού των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. οδηγείται εκτός Τ.Ε.Ε. (26.721 από το σύνολο των 80.177 μαθητών.
·       Αποδεκατίζεται το 63% των Επαγγελματικών Λυκείων. Σε 248 από τα 392 ΕΠΑ.Λ. καταργούνται έως και 2 (δύο) διδασκόμενοι Τομείς.
·       Διαλύεται το 88% των Επαγγελματικών Σχολών. Οι 96 από τις 109 ΕΠΑ.Σ. διαλύονται από την κατάργηση 9 (εννέα) διδασκομένων Ειδικοτήτων τους.

Οι ειδικότητες που καταδικάζονται είναι οι πλέον περιζήτητες (στην Πέλλα λειτουργούσαν τμήματα Αισθητικής, κομμωτικής, φυσιοθεραπείας, νοσηλευτών, ιατρικών βιολογικών εργαστηρίων, βρεφονηπιοκόμων, διακοσμητών, γραφιστών, κ.α.), με τμήματα γεμάτα από παιδιά, για τα οποία καταργείται η δυνατότητα να επιλέξουν αυτές τις ειδικότητες. Η πλησιέστερη εναλλακτική λύση είναι τμήματα των ΙΕΚ (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), που όμως:

·       Στη πλειοψηφία τους είναι ιδιωτικά, με αποτέλεσμα τη σημαντική οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών των μαθητών.
·       Στη πλειοψηφία τους απευθύνονται σε αποφοίτους λυκείου, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει πρώτα κάποιος να τελειώσει το λύκειο, είτε σε κάποια ειδικότητα που δεν επιθυμεί, είτε φοιτώντας στο Γενικό Λύκειο, που για αρκετούς μαθητές μας είναι δύσκολο.
·       Μέσω των ΙΕΚ δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ και ΤΕΙ).
·       Τα ΙΕΚ δεν παρέχουν απολυτήριο λυκείου, όπως το ΕΠΑΛ, αλλά μόνο βεβαίωση εξειδίκευσης.

Ο Υπουργός Παιδείας έχει υποχρέωση από το Σύνταγμα να μεριμνήσει για την εκπαίδευση των ελλήνων εφήβων. Αντ’ αυτού, την ίδια ώρα που πρότεινε το κλείσιμο των σημαντικότερων τομέων του Δημόσιου Δωρεάν Τεχνικού Σχολείου (και έπονται πολλοί άλλοι τομείς της Τ.Ε.Ε.), εγκαινίαζε προκλητικά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. των ίδιων ειδικοτήτων, που κατάργησε στο Δημόσιο σχολείο!!!

Ø  Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση απευθύνεται κυρίως σε παιδιά των μεσαίων και χαμηλών εισοδηματικά κοινωνικών στρωμάτων. Οι Δεξιότητες και τα πτυχία που παρείχαν τα σχολεία της Τ.Ε.Ε., ήταν ένα αποτελεσματικό εφόδιο για να επιβιώσουν οικονομικά και να ζήσουν με στοιχειώδη αξιοπρέπεια.
Ø  Σήμερα, 26.721 μαθητές/τριες της Τ.Ε.Ε. πετιούνται κυριολεκτικά στο δρόμο.
Ø  Το 81% από αυτούς είναι κορίτσια. Των οποίων ο ορίζοντας των επαγγελματικών επιλογών στενεύει.

Το Άρθρο 80 καταργεί τους Σχολικούς φύλακες οι οποίοι:
·       Περιόριζαν την ενδοσχολική βία
·       Κρατούσαν μακριά ανθρώπους που παρενοχλούσαν, πρόσβαλαν τα παιδιά και διακινούσαν ναρκωτικά
·       Διαφύλασσαν τα σχολεία από λεηλασίες, κλοπές και βανδαλισμούς. Ειδικώς για τα σχολεία της Τ.Ε.Ε., σας γνωρίζουμε ότι μέσα στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα φυλάσσεται εργαστηριακός εξοπλισμός ανυπολόγιστης αξίας.
·       Συνέβαλλαν στην διατήρηση-συντήρηση των σχολικών κτηρίων (στα σχολεία δεν υπάρχουν επιστάτες).
Θεωρούμε αδιανόητη τη λειτουργία των σχολείων χωρίς την παρουσία των σχολικών φυλάκων τους.

Το άρθρο 82, θέτει σε διαθεσιμότητα περίπου 2.500 εκπαιδευτικούς τεχνικών κυρίως ειδικοτήτων. Είναι η πρώτη φορά που η Κυβέρνηση επιχειρεί να εφαρμόσει ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με άρση της μονιμότητας των Μονίμων Κρατικών Υπαλλήλων.

Η κίνηση αυτή είναι κυρίως συμβολική, τόσο ως προς την ταχύτητα (την οποία θέλει να εμφανίσει ως «αποφασιστικότητα»), όσο και ως προς την βαναυσότητα (την οποία θέλει να εμφανίσει ως «πυγμή»): το αίμα πρέπει να χυθεί ΤΩΡΑ...
Οι εκπαιδευτικοί που στοχοποιήθηκαν:

·       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ υπεράριθμοι
·       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ διεφθαρμένοι
·       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αργόμισθοι
·       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τεμπέληδες
·       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ διαταραγμένοι ψυχικά
·       ΔΕΝ προσλήφθηκαν χαριστικώς ή από το «παράθυρο»
·       ΔΕΝ χαρακτηρίστηκαν «ελλιπείς» από καμιά διαδικασία «αξιολόγησης»

Εκτός από το πτυχίο ειδικότητας που έχει ο καθένας τους, έχουν επιπλέον Παιδαγωγικές Σπουδές , πέρασαν διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π., διορίστηκαν ΝΟΜΙΜΑ, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Εκπαίδευσης, πολλοί έχουν Δεύτερα πτυχία Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά, και ΟΛΟΙ είναι καθηγητές της τάξης, καταξιωμένοι και αγαπητοί από τους μαθητές τους.
Κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι «ανωτέρων» ή «κατωτέρων» προσόντων !
Ο κάθε ένας από εμάς, είναι απλώς ο απολύτως κατάλληλος για την εκτέλεση του αναγκαίου σε κάθε περίπτωση έργου, σύμφωνα με τον ιδρυτικό Νόμο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.).

Το Γυναικείο Φύλο, δέχεται επιπλέον επίθεση:  Σε κανένα άρθρο του Νομοσχεδίου δεν προβλέπεται οποιαδήποτε προστασία των υπό διαθεσιμότητα και απόλυση εργαζομένων γυναικών που βρίσκονται σε περίοδο εγκυμοσύνης, λοχείας ή μητρότητας. Στον Ιδιωτικό τομέα, οι γυναίκες αυτών των κατηγοριών προστατεύονται από την απόλυση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και για 18 μήνες μετά τον τοκετό !!

          Εκτός από την κοινωνική αδικία για τα παιδιά που θέλουν να μορφωθούν και για τις οικογένειες των ανθρώπων που απολύονται, ας μην ξεχνάμε ότι ο μισθός καθενός που απολύεται, αφαιρείται από τον κύκλο της ελεύθερης αγοράς και πως κάθε μία απόλυση στο δημόσιο ισοδυναμεί με 1,5 απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα.

Είναι φανερό, ότι όλα αυτά, εκτός από εξωφρενικά, εντελώς μετέωρα Νομικά, είναι και απαράδεκτα για δημοκρατική και ευνομούμενη Χώρα.

Ζητάμε την συμπαράσταση όλων σας, καλούμε  τους γονείς των μαθητών μας και τους πολίτες, να συνταχθούμε ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
                                       
                                       Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Α’ & Β’ ΕΛΜΕ Πέλλας

1 σχόλιο:

  1. Για να ξέρουμε τι ζητάμε και πού πατάμε:

    http://www.youtube.com/watch?v=I1ouePjBA1w&list=PLD30B5491F00DC878

    και συγκεκριμένα αυτό που θέλω να κομίσω στην κουβέντα, ξεκινά από το 2:38" έως το 2:50" στο βίντεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας....