Στείλτε το άρθρο σας στο elmepellas@yahoo.gr

Δεν θα αναρτώνται ανώνυμα και υβριστικά σχόλια

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΣΚ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



8Η ΠΑΝ. ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ

Για την Παράταξή μας, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών νοείται ως συστηματική διαδικασία αποτίμησης του βαθμού επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων και εντοπισμού των προβλημάτων, ώστε, μέσα από το σχεδιασμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων, να επιτυγχάνεται η  αναβάθμιση όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης, η άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και γενικότερα η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η αξιολόγηση που υπηρετεί τους παραπάνω γενικούς στόχους καταγράφει με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευτικοί κατά την επιτέλεση του έργου τους, για το σχεδιασμό και την εφαρμογή των αναγκαίων κάθε φορά προγραμμάτων εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσής τους. Από την άλλη συμβάλλει θετικά στην αυτογνωσία των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να αποκτούν πιο αξιόπιστη εικόνα της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του έργου τους, καθώς και στην αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων.
Με βάση τις παραπάνω αρχές προτείνουμε:
Η διαδικασία αξιολόγησης να καθορίζεται με πλήρη σαφήνεια και τα κριτήρια να είναι αντικειμενικά και επιστημονικά – παιδαγωγικά αξιόπιστα
Οι μέθοδοι αξιολόγησης να σέβονται απόλυτα την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών και να ενθαρρύνουν την ανάληψη πρωτοβουλι
Οι διευθυντές των σχολείων, οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι σχολικοί σύμβουλοι, οι περιφερειακοί διευθυντές και οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι (αυτοαξιολόγηση με απολογιστικό σημείωμα) να έχουν διακριτούς ρόλους στη διαδικασία αξιολόγησης
Εκτός από τους αξιολογούμενους εκπαιδευτικούς να αξιολογούνται τόσο η διαδικασία της αξιολόγησης όσο και οι ίδιοι οι αξιολογητές
Η αξιολόγηση να μην έχει χαρακτήρα τιμωρητικό ούτε να συνδέεται με τη βαθμολογική ή τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού
Οι αξιολογούμενοι να έχουν τη δυνατότητα προσφυγής σε δευτεροβάθμια κρίση, ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων


7η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών είναι μια συστηματική διαδικασία αποτίμησης του βαθμού επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων και εντοπισμού των προβλημάτων, ώστε μέσα από το σχεδιασμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων να βελτιώνεται η ποιότητα της ίδιας της εκπαίδευσης.
Η αξιολόγηση είναι δυναμική διαδικασία. Στοχεύει στη συνεχή βελτίωση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του εκπαιδευτικού και γενικότερα της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ειδικότερα,
Η αξιολόγηση πρέπει να καταγράφει με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευτικοί κατά την επιτέλεση του έργου τους, ώστε να καταρτίζονται τα αναγκαία κάθε φορά προγράμματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσής τους. Να συμβάλλει στην αυτογνωσία των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να έχουν πιο αξιόπιστη εικόνα της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του έργου τους, καθώς και στην αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων.
Η επίτευξη, τέλος, αυτών των στόχων θα αποτελέσει ουσιαστικό παράγοντα για την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.
Η διαδικασία αξιολόγησης πρέπει να καθορίζεται με πλήρη σαφήνεια, τα κριτήρια να είναι σαφή, αντικειμενικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά αξιόπιστα και οι μέθοδοι αξιολόγησης να σέβονται απόλυτα την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών, να ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία και να αναγνωρίζουν την υπευθυνότητά τους.
Σε καμιά περίπτωση η αξιολόγηση δε μπορεί να έχει χαρακτήρα τιμωρητικό ούτε να συνδέεται με τη βαθμολογική ή τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Οι διευθυντές των σχολείων, οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι προϊστάμενοι γραφείων εκπαίδευσης, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί (αυτοαξιολόγηση με απολογιστικό σημείωμα) έχουν διακριτούς ρόλους στους διαδικασία αξιολόγησης.
Εκτός από τους αξιολογούμενους εκπαιδευτικούς αξιολογούνται τόσο η διαδικασία της αξιολόγησης όσο και οι ίδιοι οι αξιολογητές. Οι αξιολογούμενοι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσφεύγουν σε δευτεροβάθμια κρίση, ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων.


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών είναι δυναμική διαδικασία συνεχούς αποτίμησης του έργου και των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας που στοχεύει στη συνεχή βελτίωση όλων των συντελεστών της.
Σκοπός της αξιολόγησης είναι η διαρκής βελτίωση και αναβάθμιση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γενικότερα της ποιότητας του Εκπαιδευτικού Συστήματος μέσα από μια συνεχή ανατροφοδότησή του από έγκυρα και αξιόπιστα παιδαγωγικά και επιστημονικά, πληροφοριακά στοιχεία.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υπηρετώντας τον παραπάνω γενικό στόχο, επιδιώκει ειδικότερα: α) να καταγράφει κατά τρόπο έγκυρο και αξιόπιστο τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευτικοί στην επιτέλεση του έργου τους, ώστε να προσδιορίζονται τα αναγκαία, κάθε φορά, επιμορφωτικά προγράμματα.
 β) να συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτογνωσίας των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να έχουν πιο αξιόπιστη εικόνα της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του έργου τους.
 γ) να συμβάλλει στην αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων.
Η αξιολόγηση αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και της εκπαίδευσης.
Η διαδικασία αξιολόγησης πρέπει να καθορίζεται με πλήρη σαφήνεια. Τα κριτήρια της αξιολόγησης πρέπει να είναι σαφή, αντικειμενικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά αξιόπιστα. Οι μέθοδοι αξιολόγησης πρέπει να σέβονται απολύτως την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών, να ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία και να αναγνωρίζουν την υπευθυνότητά τους.
Οι εκπαιδευτικοί τόσο στη βασική τους κατάρτιση, όσο και στην επιμόρφωση τους πρέπει να εκπαιδεύονται, στην πράξη, στις επιστημονικά και παιδαγωγικά δόκιμες μεθόδους αξιολόγησης και αυτοαξιολόγηοης.
Αξιολόγηση της ίδιας της διαδικασίας της αξιολόγησης καθώς και αξιολόγηση των αξιολογητών, οε σχέση με την επάρκειά τους, οτην άσκηση του έργου τους.
Οι δ/ντές των σχολείων - οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί (απολογιστικό σημείωμα) έχουν διακριτούς ρόλους στη διαδικασία αξιολόγηοης.
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών οφείλει:
α) να βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό αξιολογητή - αξιολογούμενου.
β)να εδραιώνει σχέσεις συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ όλων όσων εμπλέκονται στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
γ) να συμβάλλει στην άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.
δ) να μην εξαντλείται οε διαπιστώσεις αλλά να στοχεύει στην ανάλυση και ανάδειξη των ουσιαστικών προβλημάτων της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού και τη λήψη μέτρων επίλυσής τους.
ε) να προβλέπει διαδικασίες και τρόπους για διορθωτικές παρεμβάσεις σ’ όλα τα επίπεδα λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
οτ) Οφείλει να συνδέεται με την ανάπτυξη ερευνητικών και πειραματικών δραστηριοτήτων οτα σχολεία.
ζ) Οι αξιολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσφεύγουν οε Β/θμια κρίση με αυτοπρόσωπη παρουσία ενώπιον των αρμοδίων υπηρεσιακών συμβουλίων

Αθήνα,  27-4-2010
Δευτεροβάθμιο Συντονιστικό
Εκτελεστική Γραμματεία


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 13


5. Αξιολόγηση
Η θέση της Παράταξής μας, όπως αυτή διαμορφώθηκε στην τελευταία (7η) Πανελλαδική Συνδιάσκεψη, είναι: η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών είναι μια συστηματική διαδικασία αποτίμησης του βαθμού επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων και εντοπισμού των προβλημάτων, ώστε μέσα από το σχεδιασμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων να επιτυγχάνεται βελτίωση όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης και γενικότερα της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Υπηρετώντας τους παραπάνω γενικούς στόχους θεωρούμε ότι η αξιολόγηση μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό παράγοντα για την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων. Από τη μια  θα καταγράφει με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευτικοί κατά την επιτέλεση του έργου τους, ώστε να σχεδιάζονται και να εφαρμόζονται τα αναγκαία κάθε φορά προγράμματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσής τους. Από την άλλη θα συμβάλλει στην αυτογνωσία των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να έχουν πιο αξιόπιστη εικόνα της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του έργου τους, καθώς και στην αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων.
Με βάση τις παραπάνω αρχές:
- Σε καμιά περίπτωση η αξιολόγηση δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα τιμωρητικό ούτε να συνδέεται με τη βαθμολογική ή τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού
- Η διαδικασία αξιολόγησης να καθορίζεται με πλήρη σαφήνεια και τα κριτήρια να είναι αντικειμενικά και αξιόπιστα, επιστημονικά – παιδαγωγικά.
- Οι μέθοδοι αξιολόγησης να σέβονται απόλυτα την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών, να ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία και να αναγνωρίζουν την υπευθυνότητά τους
- Οι διευθυντές των σχολείων, οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι προϊστάμενοι γραφείων εκπαίδευσης, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί (αυτοαξιολόγηση με απολογιστικό σημείωμα) να έχουν διακριτούς ρόλους στη διαδικασία αξιολόγησης
- Εκτός από τους αξιολογούμενους εκπαιδευτικούς να αξιολογούνται τόσο η διαδικασία της αξιολόγησης όσο και οι ίδιοι οι αξιολογητές.
- Οι αξιολογούμενοι να έχουν τη δυνατότητα προσφυγής σε δευτεροβάθμια κρίση, ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων
Είμαστε, λοιπόν, υπέρ της αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών που θα στηρίζεται στις παραπάνω αρχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας....