Στείλτε το άρθρο σας στο elmepellas@yahoo.gr

Δεν θα αναρτώνται ανώνυμα και υβριστικά σχόλια

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Ενημερωτικό για την Αξιολόγηση



Α.Σ.Κ.Κ.
Α΄ Περιοχής Πέλλας                                                                         Έδεσσα 28 Ιανουαρίου 2013


Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ

Συνάδελφοι – συναδέλφισσες

Το πολυαναμενόμενο Προεδρικό Διάταγμα περί Αξιολόγησης επιτέλους δημοσιεύθηκε, το μελετήσαμε και όπως ήταν επίσης λογικό διαπιστώσαμε ότι οι γνώμες των εκπαιδευτικών διίστανται. Για τον λόγο αυτό θεωρήσαμε επιτακτικό να εκθέσουμε τις βασικές μας σκέψεις σχετικά με τα "κρυφά σημεία", όπως εμείς τουλάχιστον τα εντοπίζουμε:

1. Η αξιολόγηση δεν θεσπίστηκε για τη βελτίωση του δάσκαλου-εκπαιδευτικού, αλλά για την υλοποίηση μιας εντελώς αντεργατικής, μνημονιακής πολιτικής από την πλευρά της κυβέρνησης Σαμαρά και των υποστηρικτών της πολιτικής αυτής, που σκοπό έχουν να μας καθηλώσουν οικονομικά, χωρίς να έχουμε περιθώριο αντίδρασης.
Το Π.Δ. δεν αναφέρεται πουθενά στη βελτίωση του εκπαιδευτικού ως δασκάλου, παρά μόνο διαφαίνεται μια εμμονή (με γενικόλογες αναφορές) για δήθεν "βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου" και "προς συμφέρον των μαθητών και της κοινωνίας". Δεν υποτίθεται ότι η αξιολόγηση, όπου κι αν εφαρμόζεται, αποσκοπεί στη βελτίωση του εργαζομένου; Αυτοί θα μας "βελτιώσουν" συνδέοντας την αξιολόγηση με το μισθό μας; Είναι ηλίου φαεινότερο πως απλά μας αντιμετωπίζουν ως εργαζόμενους σε "καδένα" παραγωγής μιας πολυεθνικής εργοστασιακής μονάδας που πρέπει να εργαζόμαστε σκληρά, να αμειβόμαστε πενιχρά, να αξιολογούμαστε αδιαμαρτύρητα και να μας απολύουν απροειδοποίητα με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

2. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι υποκειμενικά, αυθαίρετα και καθόλου μετρήσιμα.
Εξαίρεση αποτελεί μόνο το τέταρτο κριτήριο, το οποίο αφορά στα τυπικά προσόντα που έχει αποκτήσει ο κάθε εκπαιδευτικός (πτυχία, μεταπτυχιακά, σεμινάρια κλπ). Τα υπόλοιπα κριτήρια είναι άκρως υποκειμενικά και αυθαίρετα (ικανότητα επικοινωνίας, δημιουργία κλίματος συνεργασίας και τα σχετικά ευτράπελα και γενικόλογα). Και ο σύμβουλος-κυβερνητικός-επιθεωρητής θα αυθαιρετεί σε βάρος μας, σε βάρος της ποιότητας ζωής της οικογένειάς μας, σε βάρος της ζωής των παιδιών μας. Γιατί; Επειδή έχει τη δύναμη και τη δυνατότητα να βαθμολογεί "κατά το δοκούν" όπως νομίζει σε κάθε περίπτωση και, αν μας κρίνει "προακτέους" με το βαθμό που θα αναγράψει στην έκθεσή του, θα μπορούμε ίσως να ελπίζουμε σε μια μικρή αύξηση του εισοδήματός μας. Χουντικές και τριτοκοσμικές καταστάσεις. Θα ανεχτούμε τέτοια συμπεριφορά συνάδελφοι και συναδέλφισσες; Πόσο θα υποβαθμίσουν ακόμα την αξιοπρέπειά μας μαζί με την οικονομική μας εξαθλίωση;

3. Σύμφωνα με το νόμο αυτό στον επόμενο βαθμό δεν θα προάγονται όλοι όσοι έχουν περάσει με επιτυχία τη δοκιμασία της αξιολόγησης, αλλά ένα ποσοστό τους! Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σκληρό και παράλογο νόμο, που θα καλλιεργήσει τον ανταγωνισμό και την αντιπαλότητα μεταξύ των συναδέλφων και θα μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο του σχολείου σε ζούγκλα! Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης είναι σίγουρο ότι θα καθηλώσει μισθολογικά πολλούς συναδέλφους και κάποιους άλλους θα τους οδηγήσει στην απόλυση ή στον υποβιβασμό βαθμού. Και τούτο διότι εκτός από το Ν. 4024/2011, σχετίζεται με τους νόμους 4057/2012 για το πειθαρχικό δίκαιο των ΔΥ και τον Ν.4093/2012 για την αργία και τη διαθεσιμότητα των ΔΥ καθώς επίσης και με το Ν. 3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας).

Για την επιβεβαίωση των στοιχείων αυτών:

Ν.4024/2011 (Άρθρα 7, 12)
Προαγωγή από βαθμό σε βαθμό (Βαθμολογική εξέλιξη)
Για την προαγωγή (των εκπαιδευτικών) από βαθμό σε βαθμό λαμβάνονται υπόψη αθροιστικά τα εξής:
1. H αξιολόγησή τους: i. Ο βαθμός επίτευξης της στοχοθεσίας που τους αφορά και ii. Οι διοικητικές ικανότητες και η συμπεριφορά τους στην υπηρεσία. Σημείωση: i. Στοχοθεσία = προβλεπόμενοι στόχοι ii. Συμπεριφορά = οριοθετείται από το πειθαρχικό πλαίσιο, όπως αυτό περιγράφεται στο Ν.4093/2012.
2. Το ανώτατο ποσοστό, επί τοις εκατό, προαγωγής στον επόμενο βαθμό, των κρινόμενων. Το ανώτατο ποσοστό (των κρινόμενων κάθε φορά εκπαιδευτικών) για κάθε βαθμό, είναι το εξής: Aπό τον ΣΤ→Ε μέχρι και το 100% Από τον Ε→Δ μέχρι και το 90% Από τον Δ→Γ μέχρι και το 80% Από τον Γ→Β μέχρι και το 70% Από τον Β→Α μέχρι και το 30% των κρινόμενων υπαλλήλων. Σημείωση: Τα παραπάνω ποσοστά είναι τα μέγιστα και μετά από εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων μπορούν να μειώνονται ανά διετία με κοινή υπουργική απόφαση!
3. Ο προβλεπόμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, που είναι: για τον ΣΤ τα 2 έτη, για καθένα από τους υπόλοιπους βαθμούς τα 4 έτη και για τον Β τα 6 έτη.
Το άρθρο 17, παρ.5 του σχεδίου ΠΔ αναφέρει χαρακτηριστικά: Οι εκπαιδευτικοί που, μετά την αξιολόγησή τους, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν.4024/2011.
Ν.4024/2011 (Άρθρο 8, παρ.4)......Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο (2) έτη.
Ν.3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας) /Άρθρο 95:
Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου
Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.

Συναδέλφισσες- συνάδελφοι, 

   Η μνημονιακή συγκυβέρνηση των «σωτήρων» της πατρίδας με το 3ο μνημόνιο έχει συμφωνήσει για απολύσεις 25000 Δημοσίων Υπαλλήλων το 2013. Το όχημα για τις απολύσεις κατά δηλώσεις υπουργών θα είναι η αξιολόγηση. Είναι προφανές ότι με το ΠΔ επιδιώκεται η μεταφορά όλων των ευθυνών για τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου στις πλάτες των εκπαιδευτικών!
   Παράλληλα προετοιμάζεται το έδαφος για την αξιολόγηση/ αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων με στόχο την κατηγοριοποίησή τους, την υποβάθμιση ή και το κλείσιμο όσων θεωρηθούν «αντιπαραγωγικά»!
    Η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντιταχθεί συλλογικά στην προσπάθεια αυτή που θέλει ένα χειραγωγημένο δάσκαλο, καθηλωμένο μισθολογικά, με τον εφιάλτη της απόλυσης να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του.
    Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει πολύ καλά πως στην Ελλάδα των μνημονίων αν υπάρχει ακόμη δημόσιο σχολείο αυτό οφείλεται στον εκπαιδευτικό που καθημερινά δίνει και την ψυχή του για να στηρίξει τους μαθητές του να σταθούν όρθιοι την ώρα που όλα γύρω τους μοιάζουν διαλυμένα. Η προσφορά αυτή ευτυχώς δεν υπόκειται σε ποιοτικούς χαρακτηρισμούς και κλίμακες βαθμολόγησης…

Κώστας Νταφόπουλος
Μαριάννα Δουλγερίδου
Μέλη της Α.Σ.Κ.Κ.
Α΄ Περιοχής Πέλλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας....