Απολογισμός Πεπραγμένων του Δ.Σ. της Α′ ΕΛΜΕ Πέλλας
Για τη Συνδικαλιστική Χρονιά 2011-2012
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι
Κατά τη θητεία του απερχόμενου ΔΣ
δραστηριοποιηθήκαμε, στα πλαίσια πάντα της προσπάθειας για επίλυση των τοπικών
προβλημάτων των σχολικών μονάδων και των περισσότερων συναδέλφων, ώστε να
ενημερώνουμε όσο ήταν δυνατόν για τις
εκάστοτε εξελίξεις και να συμβάλουμε στη διευθέτηση οποιουδήποτε θέματος με
σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα χωρίς τυμπανοκρουσίες και υπερβολές.
Αναλυτικότερα:
- Από την πρώτη συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου αποφασίστηκε να είναι ενδοπαραταξιακή η σύνθεσή του, ώστε σταδιακά να αποκοπεί ο ομφάλιος λώρος από τις κομματικές αγκυλώσεις και να εστιάσουμε στα πραγματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και κυρίως σε τοπικό επίπεδο, που εύλογα παρουσιάζει ιδιαιτερότητες.
- Επισκεφθήκαμε τις σχολικές μονάδες της Αλμωπίας που κινδύνευαν να συγχωνευθούν, συζητήσαμε και ενημερωθήκαμε από τους/τις συναδέλφους και συντονισμένα προβήκαμε σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα για να παγώσουν όλες οι διαδικασίες συγχώνευσης. Συνεργαστήκαμε άψογα με τον Δήμο Αλμωπίας και τους τοπικούς φορείς της Αριδαίας, παρευρεθήκαμε και παρεμβήκαμε δυναμικά στη συνέλευση που διεξάχθηκε από τον Δήμο με παρουσία των τοπικών βουλευτών με θέμα την υποβάθμιση των δημόσιων Υπηρεσιών και της παιδείας της περιοχής και επιδώσαμε σχετικό ψήφισμα. Πραγματοποιήσαμε παράσταση και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το ίδιο θέμα, μέσα στα πλαίσια πάντα της παραμονής των σχολικών μονάδων ως έχουν. Ορίστηκε ως εκπρόσωπος του Συντονιστικού Αγώνα ο Γιώργος Τραπεζανίδης.
- Αποφασίσαμε να ενημερώσουμε για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τους κινδύνους που ελλοχεύει για το επαγγελματικό και οικονομικό μας μέλλον και τη στάση που πρέπει να κρατήσουμε όλοι μαζί ενωμένοι.
- Ορίσαμε εκπροσώπους στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας στον Δήμο Έδεσσας και Σκύδρας, ώστε να γνωρίζουμε άμεσα οτιδήποτε σχετικό με τη χρηστή και δίκαιη ή όχι διαχείριση και διανομή των κονδυλίων στα σχολεία μας.
- Συμμετείχαμε συμβολικά με οικονομική ενίσχυση στη διοργάνωση Συνεδρίου με θέμα τα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Έδεσσας υπό την αιγίδα της ΔΔΕ Πέλλας.
- Εγκρίναμε όλες τις εισηγήσεις της ΟΛΜΕ σχετικά με απεργιακές κινητοποιήσεις και πραγματοποιήθηκαν όλες, έστω κι αν δεν ήταν πάντα τα αποτελέσματα ικανοποιητικά όσον αφορά στα ποσοστά της συμμετοχής.
- Συμμετείχαμε σε όλες τις Γενικές Συνελεύσεις Προέδρων γνωστοποιώντας τα τοπικά μας προβλήματα και τις δραστηριότητές μας, αλλά ασκήσαμε και κριτική σχετικά με την αναποτελεσματικότητα πολλών αποφάσεων και ενεργειών ή παραλείψεων της ΟΛΜΕ και μεταβιβάσαμε τη δυσαρέσκεια των συναδέλφων μας, όπως και τη δική μας για την μετριοπαθή στάση των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ πάνω σε καίρια ζητήματα που μας επηρεάζουν σημαντικά.
- Ενταχθήκαμε στο Συντονιστικό Όργανο Αγώνα Σωματείων και Ομοσπονδιών Έδεσσας που έχει ως στόχο την ενεργοποίηση όλων των τοπικών παραγόντων για βελτίωση της οικονομικής και εκπαιδευτικής ζωής της περιοχής και ορίσαμε εκπρόσωπο.
- Προσφέραμε έναν σύγχρονο ηλεκτρονικό Υπολογιστή στο ΕΕΕΕΚ Έδεσσας για την καλύτερη οργάνωση της γραμματειακής υποστήριξης και για βοήθεια στους μαθητές και
- Οργανώσαμε αιμοδοσία στις περιοχές Έδεσσας και Αλμωπίας με πολύ καλά αποτελέσματα.
Σχετικά με το
γενικότερο εργασιακό κλίμα που διαμορφώθηκε στη χώρα μας την περασμένη χρονιά:
Η
χρονιά που πέρασε έχει στιγματιστεί από τις αλλεπάλληλες αντεργατικές ρυθμίσεις
της τρικομματικής Κυβέρνησης εναντίον των εκπαιδευτικών και γενικά όλων των
εργαζομένων τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ηγεμονικού και
προτεκτοριακού τύπου νομοθετήματα με πρόφαση πάντα τη «σωτηρία» μας μέσω της
υλοποίησης των μνημονίων οδήγησαν σε πλήρη ισοπέδωση των εργασιακών μας
δικαιωμάτων έως και στην πλήρη προσβολή της αξιοπρέπειάς μας.
Τα μέτρα των 11,5 δις του προϋπολογισμού
του 2013 και το συνολικό «πακέτο» του μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την
περίοδο 2013-2016, ύψους 18,9 δις ευρώ διαλύουν τα πάντα: ακρωτηριάζουν μισθούς
και συντάξεις, κοινωνικά επιδόματα και εργασιακά δικαιώματα (ανεξέλεγκτες
απολύσεις, μείωση του ποσού για αποζημίωση απόλυσης), κατεδαφίζουν το δημόσιο
σύστημα υγείας και κορυφώνουν την κοινωνικά βάρβαρη φοροεπιδρομή σε βάρος του
ελληνικού λαού, φθάνοντας στο σημείο να θεωρεί τεκμήρια τα παιδιά σε μια
οικογένεια!
Η εφαρμογή των αντισυνταγματικών νόμων του
μεσοπρόθεσμου και η ψήφιση του προϋπολογισμού για την Πρωτοβάθμια και
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σημαίνουν συνεχείς
συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων για τα επόμενα χρόνια.
Άμεσα την επόμενη σχολική χρονιά θα έχουμε 1500 σχολεία λιγότερα στην
πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ( με κύριο στόχο τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ), και χωρίς
πρόβλεψη για δωρεάν μετακίνηση των
μαθητών. Λιγότερες σχολικές μονάδες
σημαίνουν περισσότεροι μαθητές στις σχολικές αίθουσες και λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Περικόπτονται σχεδόν στο
σύνολό τους οι δαπάνες για προσλήψεις αναπληρωτών (2000 για ολόκληρο το 2013!),
ο διαγωνισμός για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ) θα διενεργείται ανά
τριετία, στον προϋπολογισμό μειώνονται δραματικά οι δαπάνες για μισθοδοσία και
συντάξεις. Η εφαρμογή των νέων μέτρων θα σημάνει για τους καθηγητές και
δασκάλους περαιτέρω μεγαλύτερη οικονομική εξαθλίωση, με μισθούς μειωμένους κατά
50%, που θα συνοδεύεται από μεταθέσεις
των εκπαιδευτικών κατά το δοκούν «για το συμφέρον της εθνικής οικονομίας» με
διαδικασία και κριτήρια αδιευκρίνιστα αφού θα οριστούν με προεδρικά διατάγματα.
Αν προσθέσουμε την αξιολόγηση, συνδεδεμένη όχι μόνο με μεταθέσεις αλλά και με
απολύσεις, διαμορφώνεται ένα ασφυκτικό περιβάλλον εργασίας στα δημόσια σχολεία.
Ο
προϋπολογισμός του 2013 που προτείνεται από την κυβέρνηση για την Παιδεία είναι
ο χειρότερος όλων των προηγούμενων ετών, οι δαπάνες για την παιδεία
βρίσκονται στο 2,51 % επί του ΑΕΠ. Μειώνεται η
δαπάνη για την προσχολική αγωγή σε
ποσοστό λιγότερο από 0,1% επί του ΑΕΠ. Η
Α’βάθμια Εκπαίδευση θα υποστεί συνολική μείωση περίπου 12% σε σχέση με
τον περυσινό, ισχνό προϋπολογισμό και σε απόλυτους αριθμούς περί 215 εκατ.
ευρώ. Η Β’θμια Εκπαίδευση θα υποστεί συνολική μείωση περίπου 14% σε σχέση με
πέρυσι και σε απόλυτους αριθμούς περί τα 295 εκατ. ευρώ. . Μειώνονται ακόμα και
τα ελάχιστα ποσά που δίνονταν για τον
καθαρισμό των Δημόσιων σχολείων και για τα λειτουργικά τους έξοδα, γεγονός που
θα οδηγήσει τις σχολικές μονάδες σε αδυναμία λειτουργίας, ήδη σήμερα τα
περισσότερα σχολεία αδυνατούν να ξοφλήσουν τους λογαριασμούς ρεύματος,
τηλεφώνου κλπ και βέβαια δεν μπορούν να αγοράσουν πετρέλαιο.
Παράλληλα προωθείται η
εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, που αποσκοπεί στη
λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στην πιο στενή σύνδεση
της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς, στην μισθολογική – βαθμολογική
καθήλωση των εκπαιδευτικών. Τέλος
θεωρείται δεδομένη η αύξηση του ωραρίου εργασίας (δημοσιεύματα αναφέρονται σε
αύξηση του ωραρίου στη Δ.Ε. κατά τρεις ώρες, ενώ η πρόταση του ΟΟΣΑ ζητά 22
ώρες για όλους, χωρίς μείωση ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας). Να
σημειώσουμε πως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί διδάσκουν ακριβώς τόσες ώρες όσος
είναι και ο Ευρωπαϊκός μ.ο. (18,4 ώρες/βδομάδα, στοιχεία δικτύου Ευρυδίκη).
Ο σκοπός όλων αυτών των ενεργειών είναι η
δόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος υποταγμένου στις ανάγκες της ντόπιας και
ξένης αγοράς, χωρίς καμία (ούτε καν προσχηματική) έμφαση στην πραγματική
μόρφωση του ελληνικού λαού και στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων πολιτικοποιημένων
πολιτών.
Τέλος, είναι σίγουρο ότι κι εμείς ως μέλη
του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου θα μπορούσαμε να ενεργοποιηθούμε
περισσότερο σε αρκετά σημεία. Άλλωστε πάντα μπορεί να γίνουν περισσότερα και
πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης των πραγμάτων. Εκτιμούμε πως μέσα στην
επόμενη περίοδο του 2013 οι προκλήσεις και τα πρακτικά καθημερινά μας
προβλήματα θα είναι πολύ περισσότερα και πιο δυσεπίλυτα.
Για να βελτιωθεί όμως η ζωή μας και για να
είμαστε αποτελεσματικοί και δυνατοί απέναντι στα επικείμενα προβλήματα
χρειάζεται και απαιτείται:
- Συλλογικότητα
- Συμμετοχή
- Συναδελφικότητα
- Αγωνιστική Διάθεση
Όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να
αντισταθούμε και να νικήσουμε
ΤΟ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Δ.Σ. Της Α΄ΕΛΜΕ
ΠΕΛΛΑΣ
2011 - 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας....