Έναρξη Νέου Σχολικού Έτους και Οι
Δυσάρεστοι Οιωνοί στην Εκπαίδευση
Την Τρίτη στις 11 του Σεπτέμβρη χτυπάει το
κουδούνι, θα γεμίσουν πάλι τα προαύλια των σχολείων με τις χαρούμενες και αθώες
φατσούλες των παιδιών μας, φορτισμένα από ελπίδες και αγωνίες για τη νέα σχολική χρονιά. Μαζί
με αυτά συμπαραστάτες και αρωγοί οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Και φυσικά
όλοι ευχόμενοι «όλα να πάνε καλά». Αν ερευνήσουμε όμως αντικειμενικά την
κατάσταση στην εκπαίδευση σήμερα, μάλλον θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και
καχύποπτοι για το αν θα πάνε όλα προς το καλύτερο.
Για να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία μας
απαιτούνται πολλές ποσοτικές και ποιοτικές προϋποθέσεις:
-Οικονομική Στήριξη για
λειτουργικές δαπάνες (θέρμανση, φωτοτυπικά, γραφική ύλη, επισκευές σε χώρους
υγιεινής κλπ). Δυστυχώς στην περιοχή
μας, όπως και σε όλη την ελληνική επικράτεια μειώθηκαν οι δαπάνες για την
Παιδεία τουλάχιστον κατά 33% και από τα ελάχιστα που απέμειναν δόθηκε από τις
Σχολικές Επιτροπές μόνο το ένα τέταρτο ως πρώτη δόση στα σχολεία. Αυτό σημαίνει
ότι μέσα στο καταχείμωνο τα παιδιά θα παγώνουν γιατί δεν υπάρχει εξασφαλισμένη
πίστωση για θέρμανση και οι εκπαιδευτικοί θα σκέφτονται πολύ σοβαρά δυο και
τρεις φορές αν θα βγάλουν φωτοτυπίες για να βοηθήσουν τα παιδιά με επιπλέον
σημειώσεις και ασκήσεις. Οπότε μάλλον θα χρειαστεί να βάλουν οι γονείς πάλι
βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν αυτοί τα άμεσα έξοδα, τουλάχιστον για
τη θέρμανση.
-Μετακινήσεις παιδιών.
Στην περιοχή μας (περίπου ο μισός Νομός Πέλλας) μετακινούνται καθημερινά,
σύμφωνα με περσινά στοιχεία, 2335 παιδιά με λεωφορεία του ΚΤΕΛ και ταξί. Οι
πιστώσεις για τις μετακινήσεις αυτές δεν επαρκούν και σε μια ενδεχόμενη άρνηση
των λεωφορειούχων να μεταφέρουν τα παιδιά χωρίς πληρωμή, η μόνες επιλογές των
γονιών είναι η εγκατάσταση σε άλλη περιοχή, η μετακίνηση των παιδιών με δικά
τους έξοδα (επιπλέον επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού) και στην
χειρότερη των περιπτώσεων, η διακοπή των σπουδών των παιδιών.
-Πολυάριθμα τμήματα.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εγκυκλίους από το Υπουργείο Παιδείας τα τμήματα
μπορεί (και πρέπει) να αριθμούν ως 30 παιδιά. Φυσικά αυτό γίνεται μέσα στα
πλαίσια των περικοπών για να μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων, παράλληλα με τη
μείωση των διορισμών (έχουμε 12500 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και
διόρισαν μόνο 180 εκπαιδευτικούς) και ίσως και την επικείμενη συγχώνευση πολλών
ακόμα σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα. Ποιος γονιός θέλει το παιδί του με άλλα
29 παιδιά μέσα στην τάξη; Πώς θα τα βοηθήσει ο εκπαιδευτικός διερευνώντας τις αδυναμίες
και τα προσόντα τους και να δώσει την προσοχή του σε κάθε παιδάκι
εξατομικευμένα; Είναι αδύνατον. Οδηγούμαστε σε ένα εντελώς αντιπαιδαγωγικό
σύστημα τριτοκοσμικού χαρακτήρα.
-Παρωχημένα βιβλία. Αν και
στη φετινή χρονιά έχουμε έγκαιρη κάλυψη σε βιβλία, τα περισσότερα είναι τα ίδια
επί δεκαετίες, κακογραμμένα, δυσνόητα για τα παιδιά και επιστημονικά
ανενημέρωτα. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δίκαια γκρινιάζουν και ζητούν
ποιοτικότερα βιβλία. Οι επιστήμες εξελίσσονται, οι ιδέες εμπλουτίζονται και στη
Ελλάδα οι ιθύνοντες δεν θέλουν και δεν ενδιαφέρονται να βελτιώσουν και να
προσαρμόσουν την Παιδεία.
Μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που έχουν
απαξιωθεί βασικοί θεσμοί όπως τα εργασιακά δικαιώματα, η αξιοπρέπεια, το
σύστημα Υγείας και η κοινωνική Πρόνοια, ο μόνος θεσμός που τρεμοστέκει ακόμα
στα πόδια του είναι η Εκπαίδευση (κι αυτό ΜΟΝΟ λόγω των φιλότιμων προσπαθειών
των εκπαιδευτικών).
Βέβαια τα πάντα αλλάζουν όταν οι άνθρωποι
αποφασίσουν να τα αλλάξουν με αγώνες και αλληλεγγύη. Εμείς οι εκπαιδευτικοί θα
είμαστε πάντα στο πλευρό των παιδιών και των γονιών, παρά τις επιθέσεις που
δεχόμαστε σκόπιμα από πολλές πλευρές.
Εύχομαι σε όλoυς τους φίλους συναδέλφους και συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ
ΥΓΕΙΑ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ
ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ
Κώστας Νταφόπουλος
Πρόεδρος ΔΣ Α΄ΕΛΜΕ Πέλλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας....